Alla inlägg under oktober 2007

Av Camilla Lindholm - 24 oktober 2007 21:14

Eftersom jag varit ledig från jobbet i dag har jag passat på att träna lite. Jag överraskade mig själv med att strax innan 8.30 sitta på cykeln på väg ut mot mötespunkten där Daniel och Tove väntade. Skönt med sällskap. Eftersom min tempocykel numera är i okända händer körde jag på linjecykeln. Även om min puls låg bra var det tungt på slutet och jag fick verkligen jobba hårt. Sista 30min i IM-fart körde jag dessutom själv och då var jag typ ganska seg. Ändå gick löpningen (bitvis i IM-fart) efteråt lite för fort för vad jag klarar av i en IM - så tydligen hade jag lite krafter kvar. Nu ikväll har jag även varit och simmat en timme, med sällskap för en gångs skull. Tänk, det blir så mycket roligare att simma med andra än att harva i sin ensamhet. Tack för sällskapet ni som var med :-) :-).


Dagens skräck var annars när en bil vid ett vägarbete körde ut precis framför Tove som fick svänga ut och panikbromsa. Problemet var bara att där var jag! Som tur väl var så gick det bra och vi klarade oss båda oskadda. Bilen fortsatte utan att antagligen ens ha sett oss.  

Av Camilla Lindholm - 24 oktober 2007 07:54

Det har varit lite strul att komma in på bloggen - därav mina sparsamma inlägg den senaste tiden. Hela gårdagen gick jag och nynnade (tyst eftersom jag inte är någon idol-sångare precis :)) på Timberlands Apologize - är den bra, bra eller  bra? Lars har varit i Göteborg sedan i måndags och när han kom hem igår hade även han fått en låt på hjärnan som han tyckte var bra - Fågeln Roger. Den går typ: "det var en liten fågel, Roger hette han. Roger blev skjuten i magen... Roger finns ej mer...." Det var det första han sa till mig i morse dessutom... att Roger var en liten fågel... Tror knappast att det är en överdrift när jag säger att Lars och jag har LITE olika musiksmak.  


Gårdagen bjöd annars på 1h simning och senare på kvällen även 12x1000m löpning som gick bra - undantaget att jag fick lite känningar i baksidan. Jag hade inga problem att hålla de uppsatta tiderna, kanske pga att vilan var lång 1.5min.  Nu ska jag ut och frysa, cykla och pusta!

Av Camilla Lindholm - 21 oktober 2007 21:54

avverkade jag simning och cykel idag (fast i omvänd ordning då). Dock var cykelpasset både kortare och snällare. Fast jag tycker det är skönt att bara glida runt lite ibland och känner samtidigt att jag behöver de passen, om inte annat så för psyket. Dessa två pass fick avsluta min välförtjänta vilovecka och jag kunde summera ihop drygt 15.30h den här veckan. Nästa vecka är det fartpremiär. För första gången kommer jag inkludera hårdare träning redan i uppbyggnadssäsongen enligt ett rullande schema bestående av 3 "vanliga" mängdveckor, 1 vilovecka, 2 fartveckor, 1vilovecka etc.  Det ska bli spännande och jag ser med stor entusiasm fram emot det.


Annars har jag idag jämfört vader med min klubb- och träningskompis Eskil. Han vann, inte helt otippat ifall ni frågar mig. Visst hade det sett lustigt ut ifall en tjej på 1.63 haft större/bredare vader än en kille på närmre 1.90 :-). Vidare liknade han mig vid en Pitbull-terrier - och jag är fortfarande osäker ifall det var menat som en komplimang eller en förolämpning. Vid ett annat tillfälle har jag blivit beskylld för att ha taxben (de är lite korta - so what!) så på något sätt känns ändå Pitbull bättre :-). Samme Eskil har även liknat mig vid en Tyrannosaurus Rex då jag simmar. Lite är jag benägen att hålla med honom där - små armar som klättrar fram i vattnet.

Av Camilla Lindholm - 20 oktober 2007 20:05

Min mage står i fyra hörn pga hetsätning av för många clementiner. Jag köpte ett gäng och lyckades inte spara en enda - jag får nog ner en till, och en till. Oj, nu är det bara en kvar och jag är jättemätt - löjligt att spara en, den måste gå ner. Och det gjorde den! Åh nej nu mår jag illa och ångrar mig!


Annars har jag cyklat idag. Tempot gick från väldigt lätt till bitvis väldigt flåsigt i bla vissa backar. Jo, det finns faktiskt en och annan backe här i Skåne.  Eftersom jag inte hade några skoskydd (de har Lars, av misstag bör tilläggas, låst in i förrådet med ett okänt hänglås utan nyckel) tokfrös jag hela rundan. Efteråt fick jag stressa iväg till Burlöv för att hinna simma en sväng innan de stängde och iom att det bara var 27grader i vattnet fick jag inte upp någon värme där heller. Jag fryser ofta, jag hatar och frysa, just nu känner jag mig gnällig. Därför är det bäst att jag slutar!

Av Camilla Lindholm - 19 oktober 2007 18:39

I morse när jag vaknade möttes jag av duvbajs utanför ytterdörren i trappuppgången. Djävlarna har flyttat in på balkongen som finns där och det spelar ingen roll hur många gånger jag river ner deras bo - de har tydligen bestämt sig. En morgon hade en flugit in i trapphuset och byggt bo i ena hörnet av trappan! Kan de inte terrorisera något annat hus? Väl nere på gatan sveper en isande oktobervind in genom själen (bröl - jag längtar tillbaka till Mallorca) och jag huttrar samtidigt som jag ser en hånfull parkeringsbot under vindrutetorkaren. FAN! Ja, jag vet att det är mitt eget fel och att jag inte får stå just där - men jag kom hem sent och skulle använda bilen idag, och det tidigt, så jag trodde inte det var någon fara. Vid en närmare titt hade de varit ute kl 23.00 och skrivit ut en bot på 700 spänn!!!!!!! Det satt verkligen som spiken i kistan nu efter stölden på min dyrgrip till cykel.  Gissa om Lars kommer att bli arg på mig ikväll - det blir inget fredagsmys för Camilla inte. Med den underbara starten på dagen kan det inte bli värre tänkte jag medan jag irriterad och stressad satt fast i en bilkö (jag cyklar normalt till jobbet och det går DUBBELT så fort) samtidigt som jag kom på att jag glömt mitt USB-minne hemma. PUST.


Som tur väl var flöt resten av dagen (fast den är inte slut än) smidigt och dagens löppass var så roligt - fast jobbigt - att det förtjänas att beskrivas mer utförligt. Efter några löpskolningsövningar och blandade småhopp sprang vi 2(10x200) p30sek i it5-fart (läs 10km-fart). Däremellan och efter sprang vi i Malmö stadions läktartrappor (dubbla trappsteg). Det var jobbigt och mina ben darrade när jag stod stilla. Det var inte igår jag körde den här typen av pass. Hur sjukt och fanatiskt det än låter tyckte jag att det var kul! Det å andra sidan säger ju en hel del om mig och hur lättroad jag är. Eller, vilken sjuk människa jag är :-).  

Av Camilla Lindholm - 18 oktober 2007 22:33

Eftersom dagens tema var tidsnöd blev jag tvungen att gå upp i ottan för att börja dagen med 1.10 jogg innan frukost. Därefter var det dags för min tredje behandlig hos Raffi. Jag känner mig nästan helt bra nu så när som på några småskavanker här och var. Men vilken triathlet har inte lite småont någonstans? Men som vanligt hittade han en hel del konstigheter i nacke, rygg och bäcken (vilket bla får mitt ena ben att bli lite längre) som han rättade till. Annars var han till min förtjusning väldigt nöjd med min muskulära styrka så det känns skönt. Min stora svaghet tycks annars fortfarande vara vätskebalansen och det är ju inte underligt om man som i mitt fall endast dricker 2flaskor dryck under nästan 9h och 27graders värme. Problemet är dels att jag glömmer, dels att jag  klarar att prestera okej utan vatten. Men troligtvis skulle det gå betydligt bättre ifall jag drack mer. Nåväl i samband med detta klagade jag över smärta i en punkt på insidan av knät en bit under knäskålen. Jag har egentligen haft mer eller mindre ont där sedan jag började träna ordentligt 2005, men aldrig tagit tag i det.  Nu har jag fått en teori om vad det kan vara. Enligt Raffi var detta akupunkturpunkten för mjälten som i sin tur styr vätskebalans och blodflödet - tänk att när han pratar så verkar allt så logiskt. Därefter var det cykel och sedan möte på klubbhuset. Tyvärr hann jag inte med det pass jag behövde mest - simningen. Just idag känns det ofantligt irriterande! Dagen avslutas med det jag egentligen gör nu - förbereder en av morgondagens lektioner :-)!


Av Camilla Lindholm - 17 oktober 2007 22:01

Idag har jag varit på SIPF-konf. (idr.psyk.förening) i Halmstad hela dagen. Temat var karriärövergångar, dvs ex från junior till senior eller från aktiv till avslut. Som vanligt var konf. givande och intressant. Men idag var det extra roligt eftersom konf. var i Halmstad, där jag studerade idr.psyk Som vanligt var det  kul att träffa några av mina gamla kursare och idag träffade jag dessutom nästan alla mina gamla lärare (ett fantastiskt kul gäng) inkl. en (jag hade lyckan att ha två till min uppsats - populär eller besvärlig, välj själv :-)) av mina  handledare, Björn Carlsson som jag inte träffat sedan jag slutade. Dessutom träffade jag min vän o ambitiösa radarpartner Karin Josefsson - vi brukade bla alltid arbeta tillsammans vid gruppuppgifter. Hon jobbar numera på högskolan i Halmstad, ett jobb som hon stormtrivs med och som hon helt klart är värd. Det var ett kärt återseende.


 

 Väl hemkommen var jag ganska trött - lustigt va, när man inte rört på sig en meter mer än de metrarna man måste gå till lunchrestaurangen. Jag lyckades i alla fall masa mig iväg till simhallen och simma en timme, vilket varken gick fort eller var  speciellt kul.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards