Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Sällskapsspelande och cykling!

Av Camilla Lindholm - 16 februari 2008 16:56

Igår vaknade jag med lätt halsont och bestämde mig därförför att inte träna, vilket nog var ett klokt beslut eftersom jag känner mig i fin form idag :-)! Dagens cykling blev en lugn, kall solskenshistoria med minimal vind. Har inte cyklat i så svag vind på hela året. Tyvärr blev det bara dryga 3h eftersom jag planerat in en klippning efter lunch. Jag brukar planera in dylika aktiviteter under mina viloveckor eftersom jag sällan har tid för dem under de hårda veckorna. Dessvärre blev det lite stressigt och jag blev tvungen att prioritera bort att duscha för att hinna dit. Jag brukar faktiskt inte hoppa i mina vanliga civila kläder utan att duscha men idag gjorde jag det och kan väl inte påstå att jag kände mig superfräsch. Hoppas jag inte luktade för äckligt då kanske jag inte får någon mer tid. Nu ska Lars och jag åka till Helsingborg och hälsa på Anna i hennes nya lägenhet, äta mat och förfäras/glädjas över kvällens schlagerbidrag. Trevligt, trevligt.


Istället för gårdagens träning passade Lars, Eskil, Daniel och jag på att gå ut och äta indiskt och spela sällskapsspel. Det är farligt att bunta ihop ett gäng triathleter eftersom det blir mycket pryl- och cykelsnack av typen "kolla in det här styret/hjulen" (och så måste man kanske tom visa på nätet). Enligt Daniel var vi nördar och jag är benägen att hålla med. Jag är en nörd - jag erkänner!  Eftersom Eskil var här var vi tvugna att införskaffa lite (läs gigantiska mängder) godis som jag tyvärr också glufsade i mig. Det var illa eftersom jag ätit lite väl onyttigt på sistone, och det börjar märkas på kroppsformen tycker jag. Vill ju inte likna en barbamamma nu när våren och tävlingssäsongen snart nalkas.  Får skärpa mig ett tag nu, om det går! 

 
 
Katta

Katta

16 februari 2008 19:26

uff... vad är det för fel på Barbamammor:) Vi kämpar på så gott det går för att inte fastna i latteträsket och komma i lilla tävlingsdressen igen!
Akta dig så inte godiskungen kommer och tar dig, Lars har han väl redan tagit?

http://www.cykelmygg.se

 
Ingen bild

The voice in the Ghetto

17 februari 2008 09:32

Först måste jag säga att självklart skall du försöka bli rund, kompakt och lite fyrkantig precis som Pittbullen som du bär ditt namn efter.

Två ditt andra namn The Mill e Rovers Uniteds hemmaarena, en stor rund stadion, därför utterligare underlag för att bli större.

Till sist jag hörde att den här förträffligt intelligenta Eskil vann samtliga 3 matcher på spelkvällen.

Ps: Tycker den där Katta har skrivet ett bra inlägg, det e nog första gången någon skriver nåt vettigt på den här bloggen förrutom jag. DS

 
Ingen bild

camilla

17 februari 2008 13:47

Nja, att The Mill och The Eck vann en jordskredsseger över Lars och Daniel är väl inte så mycket att orda om...det var liksom väntat, trots extremt svåra ord att beskriva. MEN, Daniel och jag vann faktiskt över dig och Lars, ni fibblade ju bort en av våra pluttar när vi redan gått ut och fortsatte er fuskturné tills ni ansåg er felaktigt vunnit. Är det så du vill bygga din framgång?

 
Ingen bild

Daniel

19 februari 2008 16:45

Eftersom min självkänsla är så oerhört bra så nöjer jag mig med enkom vetskapen om att det var jag och Camilla som vann den fär matchen.

Så därför, Eskil, är det okej att du tror att ni vann den där matchen.

Jag bjuder på den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Lindholm - 13 augusti 2012 09:28

Tiden går och nästan hela sommaren har nu passerat. Långsamt blir jag bättre och denna vecka är det tänkt att jag ska börja träna lite lite mer vilket betyder en si så där 10-14h. Håll tummarna för att huvudet sitter kvar och armar och ben svarar - s...

Av Camilla Lindholm - 27 juni 2012 20:13

Först kommer ingenting, sen kommer ingenting och sen får man hela flaskans innehåll på tallriken. Det är väl det som brukar kallas för ketchupeffekten, eller som i mitt fall att det händer massor  av saker på en gång. Nu kan jag i och för sig inte hä...

Av Camilla Lindholm - 18 maj 2012 11:17

Phua vilken pärs det har varit. Efter magsjukan vars sviter fortfarande ger sig till känna genom en orolig och öm mage och lite andra besvär så börjar jag skönja ljuset i tunneln. I efterhand kan jag konstatera att det nog inte var jättebra att start...

Av Camilla Lindholm - 2 maj 2012 08:47

Såhär några dagar efteråt är det nästan komiskt det som hände i Holland. Tydligen var det inte meningen att jag skulle köra denna tävling - en favorit som jag vunnit 2år i rad. Strul har det varit en bra bit innan denna tävling men låt mig börja från...

Av Camilla Lindholm - 20 april 2012 11:10

och avsaknaden av att bara kila ner två trappor till ett framdukat frukost och middagsbord är total. Dagens ständiga fråga är numera - vad ska vi äta i dag då? Något som man kanske inte kan äta som huvudmål men ändock är fantastiskt gott är hemgjort ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards