Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Sakral/kranialbehandling..

Av Camilla Lindholm - 12 december 2008 16:53

Mötet med Jens igår var verkligen givande och som avslutning körde vi ett simpass där jag lärde mig jättemycket. Ett tag tyckte jag att det gick så vansinnigt lätt att simma pga av att jag lyckades slappna av i vattnet. Berusningen över att ha simmat en 50ia ganska fort utan ansträngning fick mig att vilja ta i och vips var känslan borta med reducerad fart som följd. Men har jag en gång haft rätt känsla så måste jag kunna hitta tillbaka till den. Skam den som ger sig.


Idag har jag varit hos Ulla på www.kostverkstaden.nu och fått ytterligare en sakrial/kranialbehandling. Det var verkligen en jättehäftig upplevelse att erfara. Bland annat höll hon handen helt stilla under/över mitt bäcken och helt plötsligt började det tippa fram och tillbaka av sig själv, för att sedan övergå till att rotera (kroppen försöker själv korrigera felställningar/låsningar). Men allra häftigast tyckte jag det var när huvudet började röra sig i sidled jättemycket, medan Ulla fick en helt ny erfarenhet då min svanskota (som jag skadat allvarligt för 2år sedan) valde att helt vända sig från att ha pekat åt höger till att peka till vänster. Coolt! Det hela var väldigt behagligt och efteråt kände jag mig helt mjuk och avslappnad i hela kroppen, nästan hög.


Nu ska jag jobba lite till innan det är dags att spendera helgen i Helsingborg, vilket alltid är trevligt :)!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Lindholm - 13 augusti 2012 09:28

Tiden går och nästan hela sommaren har nu passerat. Långsamt blir jag bättre och denna vecka är det tänkt att jag ska börja träna lite lite mer vilket betyder en si så där 10-14h. Håll tummarna för att huvudet sitter kvar och armar och ben svarar - s...

Av Camilla Lindholm - 27 juni 2012 20:13

Först kommer ingenting, sen kommer ingenting och sen får man hela flaskans innehåll på tallriken. Det är väl det som brukar kallas för ketchupeffekten, eller som i mitt fall att det händer massor  av saker på en gång. Nu kan jag i och för sig inte hä...

Av Camilla Lindholm - 18 maj 2012 11:17

Phua vilken pärs det har varit. Efter magsjukan vars sviter fortfarande ger sig till känna genom en orolig och öm mage och lite andra besvär så börjar jag skönja ljuset i tunneln. I efterhand kan jag konstatera att det nog inte var jättebra att start...

Av Camilla Lindholm - 2 maj 2012 08:47

Såhär några dagar efteråt är det nästan komiskt det som hände i Holland. Tydligen var det inte meningen att jag skulle köra denna tävling - en favorit som jag vunnit 2år i rad. Strul har det varit en bra bit innan denna tävling men låt mig börja från...

Av Camilla Lindholm - 20 april 2012 11:10

och avsaknaden av att bara kila ner två trappor till ett framdukat frukost och middagsbord är total. Dagens ständiga fråga är numera - vad ska vi äta i dag då? Något som man kanske inte kan äta som huvudmål men ändock är fantastiskt gott är hemgjort ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards