Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Camilla Lindholm - 6 mars 2008 15:47

Gårdagen bjöd på cykling tillsammans med Tove. Det kändes som evigheter sedan vi cyklade tillsammans så det var jättetrevligt. Båda överraskades vi av motvinden hem - va hade vi bara cyklat i medvind i 2h. Hemvägen tog betydligt längre tid och flera gånger var jag så less på allt vinande och cyklande i knapp styrfart att jag ville rulla ner i diket och stanna där tills någon kom och hämtade mig. Men ingen kom, så jag fick ta mig hem av egen maskin. Det känns att jag varit borta ett tag eftersom benen under morgonens korta intervaller var toksega av gårdagens cykling (och de borde de inte vara). Dessutom var jag extremt ofokuserad, vilket antagligen inte gjorde dagens pass mer lättsprunget. Det var verkligen inget roligt och upplyftande pass i något avseende. Både i dag och igår har jag dessutom simmat lite, enbart teknik eftersom jag försöker nöta in en ny, bättre sådan. Jag har nämligen fått hjälp av en mycket duktig simtränare, Jörgen Holmqvist, som jag har fullt förtroende för. Han kommer hjälpa mig en gång i veckan framöver. Det är verkligen jättejobbigt och i nuläget klarar jag knappt 25m. Men Jörgen är lugn och tålmodig, vilket är precis vad jag behöver eftersom jag kan vara ganska hetsig ibland. Han har emellertid en svår utmaning i mig. Kan han lära mig att simma hjälpligt så kan han säkert lära alla :-). Nu är det snart dags för lite mer träning.  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards