Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Det tar sig....

Av Camilla Lindholm - 22 juni 2010 22:50

Jag har kommit igång med träningen igen efter min svacka, vilket känns så oändligt skönt :)! Idag sprang jag ett typiskt standardpass om 4x3km progressivt i bitvis kuperad terräng och det kändes förvånandsvärt bra. Formen ligger där och slumrar och med lite mer kvalitet så ska jag nog få fart på benen igen. Jag blev även medveten om alla nya faror som lurar där man minst anar det. Exempelvis sprang jag förbi ett bostadsområde där någon klippte gräs och häck och tredje gången jag passerade där blev det nog lite för mycket gräs då det började klia och skava oroväckande mycket i halsen. Dum som jag var hade jag dessutom glömt att ta min pollenmedicin (har inte riktigt fått in vanan ännu). Men det positiva är att nu vet jag det och vet därmed hur jag kan förbereda mig. Det finns ju en uppsjö av olika typer av mediciner för just pollenallergi men jag har testat ett sparkande färskt kosttillskott från alpha plus: pollazym. Utan att ha testat andra varianter så tycker jag att detta funkar utmärkt och då det endast är naturliga substanser i form av enzymer och antioxidanter så blir man heller inte trött av den.


Andra nyheter är att min nya cykel från CEEPO (www.ceepo.com/se) äntligen anlänt. Jag har hunnit ta några turer på den och måste säga att yes - this is a bike that suits me :)! Knallröd fet värstingram tillsammans med min röd/vita tävlingsdräkt kommer garanterat väcka en del uppmärksamhet på tävlingarna. Att den dessutom går att ställa in, även för mig som är kort vilket knappt händer, samt är extremt aero fulländar den!!!! Dessvärre väntar jag fortfarande på mitt rätta styre.......hoppas jultomten kommer i juli i år :)!


Två söndagar i rad har jag dessutom fått hjälp av en väldigt duktigt simmare och tillika simtränare, Lasse Ericsson. Jag gör typ nästan alla fel som går i simning, vilket jag sedan tidigare är fullt medveten om :) och det är ju bra för då har jag enorm utvecklingspotential. Jag är honom oerhört tacksam för den tid han orkar lägga ner då jag knappst tillhör den mest lättlärda inom simning. Men skam den som ger sig....och jag ger mig inte....och någon gång kommer det lossna det känner jag på mig :)!

 
 
Linda

Linda

24 juni 2010 10:33

Måste vara skönt att känna att formen ändå knackar på dörren efter alla dina bekymmer! Jag sa ju d! Vad gäller simningen så har du faktiskt fel...Jag är den minst lättlärda. Försöker och försöker men det händer inte riktigt något. Tekniken är grymt svår att få till. Träna på! Och ha en trevlig midsommar! =)

http://www.lindaeriksson.com

 
Ingen bild

camilla

27 juni 2010 22:25

Hej Linda. Jag hade en jättetrevlig midsommar och hoppas att även du hade det. Det verkar som att din form också är på väg. Kalmar kommer gå jättebra tror jag....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Lindholm - 13 augusti 2012 09:28

Tiden går och nästan hela sommaren har nu passerat. Långsamt blir jag bättre och denna vecka är det tänkt att jag ska börja träna lite lite mer vilket betyder en si så där 10-14h. Håll tummarna för att huvudet sitter kvar och armar och ben svarar - s...

Av Camilla Lindholm - 27 juni 2012 20:13

Först kommer ingenting, sen kommer ingenting och sen får man hela flaskans innehåll på tallriken. Det är väl det som brukar kallas för ketchupeffekten, eller som i mitt fall att det händer massor  av saker på en gång. Nu kan jag i och för sig inte hä...

Av Camilla Lindholm - 18 maj 2012 11:17

Phua vilken pärs det har varit. Efter magsjukan vars sviter fortfarande ger sig till känna genom en orolig och öm mage och lite andra besvär så börjar jag skönja ljuset i tunneln. I efterhand kan jag konstatera att det nog inte var jättebra att start...

Av Camilla Lindholm - 2 maj 2012 08:47

Såhär några dagar efteråt är det nästan komiskt det som hände i Holland. Tydligen var det inte meningen att jag skulle köra denna tävling - en favorit som jag vunnit 2år i rad. Strul har det varit en bra bit innan denna tävling men låt mig börja från...

Av Camilla Lindholm - 20 april 2012 11:10

och avsaknaden av att bara kila ner två trappor till ett framdukat frukost och middagsbord är total. Dagens ständiga fråga är numera - vad ska vi äta i dag då? Något som man kanske inte kan äta som huvudmål men ändock är fantastiskt gott är hemgjort ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards