Alla inlägg den 21 november 2010

Av Camilla Lindholm - 21 november 2010 04:03

I morse vann jag Penang 10km på tiden 35.07 vilket jag är strålande nöjd med. Tiden är faktiskt nytt personbästa men banan var nästan helt flack, temperaturen behaglig nästan kylig och jag hade inte tränat innan vilket jag brukar göra innan jag springer 10km lopp (vet inte varför men det har lyckats falla sig så ganska många gånger :)).


Det blev en tidig morgon, jag steg upp i ottan dvs 4.00 då starten gick 6.15 Egentligen brukar jag stiga upp 3h innan ett lopp för att kroppen verkligen ska hinna vakna men i morse orkade jag inte, inte för ett 10km löplopp. Det regnade och blixtrade ute som det gjort alla nätter här i Penang vilket fick till följd att det bara var 26-27grader vid start och jag kom på mig själv att frysa så helt perfekta förhållanden alltså. Fråga mig inte hur jag ska klara av vintern där hemma när jag väl åker tillbaka till Sverige. Jag antar att jag får gå i ide.


 Marathonlöparna hade de släppt iväg 2 på natten och halvmarathonlöparna vid 3. Banan var i stort sett helt platt med bara några kluriga vändpunkter att forcera, det jobbiga kom på slutet då man fick sicksacka sig igenom alla gåendes marathonlöpare samt undvika att krocka med alla tusentals "fun run" löpare som startade efter oss. Eftersom det var väldigt få distansmarkeringar försökte jag bara hitta en rytm och hålla den i mål, vilket tydligen var ett vinnarkoncept :)! Glad i hågen kunde jag inkassera 1000myr (ca 2200kr). Bra start på dagen. Nu ska vi ut och se George town, äta god mat och kanske se på bio igen :). 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards