Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

hårda bananformade maskar

Av Camilla Lindholm - 22 maj 2008 21:02

I morse när jag steg upp mötte min syn något suspekt mörkt halvmåneformat föremål på golvet. Eller nej, de var flera, 6 för att vara exakt. Det visade sig vara några mindre angenäma hårdhurdade bruna larver som letat sig in under dörrspringan. Plötsligt var det uppenbart vad den grusfyllda, blåa "tygkorven" som legat för dörren var till för. Dess syfte var inte alls att förhindra drag utan fanns där för att förhindra dessa äckliga maskars framfart. På vissa platser besväras man av kackelackor - här alldeles uppenbart av hårda maskar som "plonkar" när man tappar dem på stengolvet.


Idag har reg. och race briefingen varit. Det blev en snabb historia då de knappt sa något. Inte heller blev jag så mycket klokare över hur växlingsområdet kommer att se ut. Kanske inte så underligt att nästan ingen av proffsen var där - och det på ett möte för just proffsen. Idag har även Lars och jag simmat tävlingsbanan, vilket gick oroväckande långsamt. Det är en ganska stark ström som drar en till starkt till vänster. Så lite klagan igen - var tog det sköna vädret som vi hade i början, dvs 27-28 grader. Idag har det varit ännu varmare än igår och 2h innan solen går ner är det fortfarande 32grader (annars brukar det kyla av väldigt snabbt här) och en luftfuktighet på närmre 80%. Vad hände med de utlovade 20-25 graderna som det stod  att Floripa har så här års. Ja och så är det snudd på att det inte blir våtdräkt, vilket enbart hänt en gång tidigare. Jag måste nog börja be kvällsbön fram till tävlingen då jag jag verkligen är i behov av det.  

 
 
Tove

Tove

22 maj 2008 21:33

Camilla, kör hårt i helgen och visa brassarna var skåpet ska stå :) Jag håller tummarna så att de vitnar. När du kommer hem har jag en lite idé. Spännande va?!
Kram/ Tove






http://www.tovewiklund.com

 
Kenth

Kenth

23 maj 2008 11:39

Lycka till Camilla! Jag har lite tankar på att köra IM Brazil (kanske om nåt år eller två) och följer därför ditt äventyr med extra stort intresse! Även jag funderar isåfall på att anlita Ken Glah och Endurance Sports Travel för resan, kan du rekommendera dem? Mvh Kenth

http://kenth.bloggagratis.se

 
Ingen bild

camilla

23 maj 2008 20:29

Kenth, visst är jag nöjd med Ken och EST. Det känns som att vara på charter ungefär. Han är trevlig och hjälpsam. Häromdagen kom han farande i en buss, stannade och visade sin förskräckelse över att vi valt att gå till stranden 8min bort istället för att låta hans bussar köra oss dit. En annan dag plockade hans fru upp oss vid affären när vi handlade och gav oss lift hem. Kort sagt de är trevliga och hjälpsamma och på den guidade cykelturen pratade jag lite extra med Ken som gav mig lite goda råd.

Tove: yes det är spännande. Men först tävling!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Lindholm - 13 augusti 2012 09:28

Tiden går och nästan hela sommaren har nu passerat. Långsamt blir jag bättre och denna vecka är det tänkt att jag ska börja träna lite lite mer vilket betyder en si så där 10-14h. Håll tummarna för att huvudet sitter kvar och armar och ben svarar - s...

Av Camilla Lindholm - 27 juni 2012 20:13

Först kommer ingenting, sen kommer ingenting och sen får man hela flaskans innehåll på tallriken. Det är väl det som brukar kallas för ketchupeffekten, eller som i mitt fall att det händer massor  av saker på en gång. Nu kan jag i och för sig inte hä...

Av Camilla Lindholm - 18 maj 2012 11:17

Phua vilken pärs det har varit. Efter magsjukan vars sviter fortfarande ger sig till känna genom en orolig och öm mage och lite andra besvär så börjar jag skönja ljuset i tunneln. I efterhand kan jag konstatera att det nog inte var jättebra att start...

Av Camilla Lindholm - 2 maj 2012 08:47

Såhär några dagar efteråt är det nästan komiskt det som hände i Holland. Tydligen var det inte meningen att jag skulle köra denna tävling - en favorit som jag vunnit 2år i rad. Strul har det varit en bra bit innan denna tävling men låt mig börja från...

Av Camilla Lindholm - 20 april 2012 11:10

och avsaknaden av att bara kila ner två trappor till ett framdukat frukost och middagsbord är total. Dagens ständiga fråga är numera - vad ska vi äta i dag då? Något som man kanske inte kan äta som huvudmål men ändock är fantastiskt gott är hemgjort ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogginfo.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards